Jedną z możliwości zabudowy wybranego podwozia jest auto-laweta. Istnieje spora dowolność konfiguracji tego typu samochodu - począwszy od wybranej kabiny (pojedyncza lub podwójna) zmienia się długość zabudowy (kolejno 5200 lub 4600mm, szerokość 2120mm). W zależności od typu ramy - stalowej lub aluminiowej zmienia się ładowność (1170 lub 1290kg). Z typem kabiny oraz ramy powiązana jest dostępność poszczególnych opcji dodatkowych.
Nie jesteśmy związani wyborem producenta pojazdu spośród konkretnych marek, gdyż zabudować można każde podwozie. Najczęściej wybierane są: Peugeot Boxer, Renault Master, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Iveco Daily, Citroen Jumper oraz Ford Transit. Wyjątkiem w tym wypadku mogą być specyficzne wymagania klienta - zwiększona ładowność, możliwość przewozu dłuższych lub szerszych samochodów itd.)
Oczywiście powyższe dane są czysto przykładowe. W zależności od producenta pojazdu oraz firmy wykonującej zabudowę parametry mogą się różnić (powyższe dane dla Peugeot Boxer zabudowywanego przez firmę Jegger).